Veiligheid is topprioriteit

Veiligheid is prioriteit nummer 1 tijdens het organiseren van evenementen. DBV Events heeft een uitgebreid ervaringsportfolio op vlak van veiligheidscoördinatie.

De veiligheid op een evenement is echter geen kinderspel. Er komt ontzettend veel bij kijken: stabiliteitsstudies, brandveiligheid, verzekeringen, aanvragen of checken van de nodige keuringen en vergunningen.

Op quasi elk evenement zijn er bezoekers, en ben je dus bezig met veel mensen, op een locatie van iemand anders en met materialen van anderen. Voorzichtigheid is dus geboden en veiligheid is het best te allen tijde uw topprioriteit.

Permanentie en coördinatie

Grotere evenementen hebben een operationele commandopost ter plaatse. In deze operationele commandopost (CP-OPS) worden de activiteiten van de verschillende hulpdiensten op het terrein gecoördineerd. In de CP-Ops zijn alle disciplines vertegenwoordigd (brandweer, politie, ehbo, overheid,…) en ook de organisatie van het event. Er worden operationele beslissingen genomen met betrekking tot het brongebied: brandbestrijding, medische zorgen, handhaven van perimeters… DBV Events kan u helpen met het uitwerken, coördineren en uitvoeren van veiligheidsplannen en -opvolging.

Communicatie met ordediensten, begeleiding bij veiligheidsplannen, evacuatie,… We helpen u graag en kunnen voor uw organisatie zetelen in de operationele commandopost CP-OPS.

Risico’s inschatten

Elk publiek evenement moet een risicoanalyse maken: vooraf risico’s inschatten en erop inspelen. In een ideaal scenario loopt alles goed, en zijn de risico’s eerder beperkt. Echter loopt geen enkel evenement zoals het gepland werd.

Het bepalen van risico’s (crowd control, brandveiligheid, circulatie, verkeer, food & beverage, milieu,…) vergt de nodige kunde. Een grondige en professionele veiligheidsanalyse is ontzettend belangrijk bij de organisatie van een evenement.

Grotere bedrijven hebben vaak een preventieadviseur. Hem of haar betrekken bij de risicoanalyse is heel waardevol, zelfs al heeft zij of hij weinig ervaring met evenementen. Om een uitgebreide veiligheidsanalyse te maken op maat van uw evenement, worden wij als DBV Events bovendien bijgestaan door een ervaren veiligheidspartner.

Onze checklist

Elk evenement is anders, elk veiligheidsdossier is verschillend. DBV Events werkte een uitgebreide checklist uit voor het bepalen van de risico’s en algemene veiligheid op uw evenement:

  • Evacuatie
    • Vluchtwegen vrij van obstakels en vlot bereikbaar
    • Nooddeuren los en met correcte draairichting
    • Noodsignalisatie en -verlichting
  • Noodplanning
    • Way-in & way-out voor hulpdiensten
    • Tijdelijke commandopost
    • Communicatieplannen
  • Brand
    • Keuring brandblussers
    • Bereikbaarheid brandweer
    • Key members brandpersoneel
  • Crowd management
    • Oppervlakte
    • Loop- en evacuatieroutes

Onze evenementen

Kapellen Zingt
Bounce
Film in het Park
Dakfest

They trust us

Blastic
Bevers & Bevers
Formula 1 Belgian Grand Prix
Bert & Co
Royal Antwerp Football Club
Gemeente Brasschaat
Gemeente Kapellen
Event Catering Bevers
Vlaanderen Zingt
Stad Antwerpen
Agora Culinair
Antwerp Entertainment Group
WIVER Digital Experts
Cronos Groep
Pulptuur Festival Kapellen
The Day Before Tomorrow

Door onze website te gebruiken, verklaart u zich akkoord met onze Cookie Policy en Privacy Policy.

OKMeer informatie.